2011. október 17., hétfő

Még 4 nap...


1,5 évvel ezelőtt a férjem felvetette, hogy az idei kerek szülinapot eltölthetnénk kettesben valahol külföldön. A grandiózus ajándék helyszínének megválasztását rám bízta. Én meg abból kiindulva, hogy még sosem jártunk az USA-ban, rögtön rávágtam, hogy irány az Újvilág. Abból is leginkább a természeti látnivalók érdekelnek. Limitált igényszintnek tűnik, hogy éppen az USA, de egykori munkánk lehetőséget teremtett arra, hogy számos szép helyre eljussunk, illetve együtt is felfedeztünk várost, falut, természetet, határon belül és kívül.
Majd ahogy teltek a hónapok, egyértelművé vált, hogy nem fog összejönni. Nem az utazás, hanem USA. Annyira nem bántam, egyszerűen végiggondoltam, hogy akkor érné meg a repülés, az ottlét, ha hosszabb időre el tudunk szabadulni, így az minden szempontból nagyobb falatnak tűnt.
Azonnal belépett a képbe Provence. Sőt igazából nem is értem, miért nem ez volt az első gondolat, hiszen ez szerelem. Nagyon régóta vágytam oda. Egyszerűen lenyűgözött minden, amit róla olvastam, láttam (regényekben, útleírásokban, papíron vagy neten, filmen, lakberendezési folyóiratokban, életmódmagazinokban). A vidéki hangulat, a földeken, az épületeken, kívül és belül, a régi korok olykor monumentális emlékei, a sajt, a bor, szőlőültetvényes domboldalak, a levendulatenger, a sok kő. Valami mérhetetlenül nyugtató élményt láttam magam előtt. Egy álomba illő utazást…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...